Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

4x4 - wymiana oleju w przekładni kątowej (?)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 4x4 - wymiana oleju w przekładni kątowej (?)

    Pozdrowienia dla białej o II z czarna maska ustzrelona 5 min temu na trasie kotlarnia sosnicowice.

  • #2
    4x4 - wymiana oleju w przekładni kątowej (?)

    jak w temacie - jakieś doświadczenia praktyczne ?
    zapewne skoda nie przewiduje takiej wymiany, ale życie uczy inaczej :wink:

    zapewne nie będzie również śruby spustowej, a całą operację będzie trzeba wykonać przez odessanie i zalanie otworem inspekcyjnym - ćwiczył już to ktoś ?

    co tam idzie ? normalny syntetyk przekładniowy 75W90 ? jak z podejściem?

    o wymianę oleju w haldeksie nie pytam, bo to temat znany... wymienię jeszcze olej w tylnym dyfrze (zdaje się coś koło litra, 75W90), zastanawiam się również nad skrzynia biegów - robił ktoś ? jak z dostępem ?
    Diesel Service Śmietana
    43-210 Kobiór
    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

    uwaga
    nie robimy pompowtryskiwaczy

    Komentarz


    • #3
      A to nie jest wspolny olej dla calej skrzyni biegow ??

      Przekladnia jest przeciez polaczona ze skrzynia, wychodzi z niej dlugi walek i wchodzi do skrzyni... na tym styku jest luz, wiec olej sobie moze przeplywac. Prawa polos wchodzi do przekladni, wiec w innym wypadku lozysko lewej byloby w oleju ze skrzyni, a prawe w oleju konwertera ??
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mattyah4x4
        zastanawiam się również nad skrzynia biegów - robił ktoś ? jak z dostępem ?
        Forum - Octavia Club Polska

        Ostatni post


        Z dobieraczki fuchs

        rzekładnia stożkowa zębata


        Pojemność: Pojemność układu smarowania 0,9 litrów

        Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
        Produkty: TITAN SINTOPOID FE 75W-85

        Mechanizm różnicowy, tył


        Pojemność: Pojemność układu smarowania 0,95 litrów

        Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
        Częstotliwość: Kontrola 60000 km / 48 miesiące
        Produkty: TITAN SINTOPOID FE 75W-85


        Zamieszczone przez Maicroft
        A to nie jest wspolny olej dla calej skrzyni biegow ??
        No wlasnie tak powinno byc i tak wynika ze zdjec skrzyni i tak pisze np. w dobierajce fuchsa

        "Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym 02Q 6/1"

        No a jak widac, wedlug tej samej dobierajki jest jeszcze przekladnia stozkowa osobno :?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          A to nie jest wspolny olej dla calej skrzyni biegow ??
          w takim na przykład volvo nie
          i obawiam się, ze w skodzie/vw również
          Diesel Service Śmietana
          43-210 Kobiór
          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

          uwaga
          nie robimy pompowtryskiwaczy

          Komentarz


          • #6
            mattyah4x4, u mnie były zmieniane wszytskie oleje i na 100% w przekładni kątowej jest inny olej niż w skrzyni biegów :twisted:
            Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

            Komentarz


            • #7
              inny to znaczy jaki ?

              jeżeli do skrzyni jest zalecany 75W90 to jakoś nie widzę przyczyny i potrzeby, aby do przekładni kątowej miało iść coś innego, po dlaczego :roll:
              Diesel Service Śmietana
              43-210 Kobiór
              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

              uwaga
              nie robimy pompowtryskiwaczy

              Komentarz


              • #8
                mattyah4x4, inny tzn. miałem na myśli ... nie ten co w skrzyni biegów bo tam jest ten rzadki olej. Ale jest to ten sam olej co w tylnym dyferencjale (nie w haldexie)
                Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                Komentarz


                • #9
                  ale właśnie do tylnego dyfra jest zalecany ten sam który do skrzyni :lol:
                  czyli syntetyk 75W90...

                  można lać do kątowej gęstszy, typu 80W90 (mineralny) ale sensu nie widzę, a tylko ryzyko (że o większych oporach na zimnym nie wspomnę)
                  Diesel Service Śmietana
                  43-210 Kobiór
                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                  uwaga
                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez mattyah4x4
                    ale właśnie do tylnego dyfra jest zalecany ten sam który do skrzyni

                    czyli syntetyk 75W90...
                    Ja do skrzyni mam 75w synt, taki ponoc byl wlany w fabryce.

                    Komentarz


                    • #11
                      no toć przecież wyżej napisałem
                      75W90 :lol:
                      Diesel Service Śmietana
                      43-210 Kobiór
                      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                      uwaga
                      nie robimy pompowtryskiwaczy

                      Komentarz


                      • #12
                        no toć przecież wyżej napisałem

                        75W90
                        A gdzie jest w moim poscie w90 na koncu ?? Radze uwazac, bo olej gl5 (Zazwyczaj 75w90) zamiast gl4 (Zwykle 75w bez niczego dalej ) moze zezrec syncro z metali kolorowych :P Gl5 jest zwykle do przekladni katowych i dyfrow ktore synchornizatoroiw w budowie nie maja, tylko kolka zebate i talerze, nic wiecej.

                        Komentarz


                        • #13
                          a taki np. Motul GL-5 ? :P
                          Motul - Oleje i smary

                          "Przeznaczony do synchronizowanych i niesynchronizowanychskrzyń biegów, przekładni głównych, dyferencjałów, przekładni rozdzielczych i redukcyjnych oraz dyferencjałów hipoidalnych wyposażonych w układy limited slip"

                          ale są też 75W90 z GL-4, np.
                          Castrol Syntrans Transaxle 75W90 1L olej przekładniowy VW 501.50

                          zresztą
                          nowoczesne 75W90 spelniają GL4/GL5, np. Mobil Mobilube
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez mattyah4x4
                            zresztą

                            nowoczesne 75W90 spelniają GL4/GL5, np. Mobil Mobilube
                            Gl4/5 lejesz na wlasna odpowiedzialnosc, jak juz koniecznie cos innego niz fabryczne 75w to gl4+ z castrola lub cos z norma VW do twej skrzyni,
                            Link

                            Panowie z firmy BCS sa bardzo kompetenti w tej materii i dadza ci na pewno cos, co nie rozwali ci skrzyni

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X